maandag 18 augustus 2014

carburateurs en gedoe

Nadat we de Solexen eraf hebben gehaald en vervangen hebben door Webers liep het een klein beetje beter. Beek had de webers gereiningd en voorzien van andere sproeiers en venturi's. De bijgaande specsheet zorgde voor verwarring. Omdat de verdenking bestond dat de venturi's niet juist waren heb ik toch nog maar een keertje de boel gedemonteerd afgelopen donderdag.



Toen ik bij Beek aankwam met de carburateurs onder de arm werd na een korte insoectie met wat verontschuldigingen aangegeven dat de specsheet niet goed was ingevuld die bij de carburateurs zaten nadat ze ze onder handen hadden genomen. Maar dat ze dus wel waren ''ingericht'' volgens de gegevens die ik had aangeleverd en dus ook met een 32 venturi. De carbs zijn dus nu op zeker zoals in de één na laatste regel in het bijgaand overzicht, aangeleverd door mede Alfaforummers.


Nadat ik had uitgelegd hoe de motor draaide en startte is er nog wat aan de sproeiers gedraaid. Gisteren (zondag) was het regenachtig dus ben ik ze er weer terug er op gaan monteren en ik heb nu de indruk dat stationair nu al beter gaat dan toen. Voor vrijdag aanstaande staat nu de rollenbank gepland. Dat  moet ook wel als ik zaterdag naar Zandvoort wil voor het Spettacolo. Zo liepen ze dus gisteren.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten