zaterdag 14 februari 2015

Naar Usato

Ondertussen was besloten dat de Alfa ingezet zal worden voor de Ramble Rallye in mei en dat er dan toch nog wel het een en ander aan mag gebeuren om haar in top conditie te brengen. Ook ben ik niet gerust op de vliegroest die overal op de bodem zichtbaar is. Ik heb haar dus naar Usato gereden en ben benieuwd of onze vrienden die ons zuurverdiend  geld verzamelen om daar allerlei mooie dingen voor de gemeenschap mee uit te (laten) voeren me op één van hun vele cameraatjes hebben gespot en hebben gelinkt aan hun database met opgehokte automobielen.

Zo ziet de voorwielophanging eruit nog ''in elkaar''..............


Omdat ze nog steeds niet lekker loopt heb ik Robert ook gevraagd de motor nog eens goed na te kijken. Hij merkte al meteen op dat de benzinetoevoer naar de carburateurs eigenlijk via de andere kant moet lopen en dat ze nooit te synchroniseren zullen zijn als ze op de flexibele rubbers separaat van elkaar kunnen bewegen. Daar komt dus een verbinding tussen. Ik heb Robert gevraagd:

De motor:
·       Controleren of de nokkenassen niet zijn omgewisseld en op tijd staan.
·       Kleppen stellen
·       Olie en filter vervangen
·       Carburateurplaat monteren met steun
·       Heb ik de goeie ontsteking (van een 75) voor de carburateur opzet?
·       Uitlaatspruitstuk vervangen voor goed 2-liter spruitstuk
·       Katalysator verwijderen
·       Achterste keerring vervangen (als ’t niet de versnellingsbakkeerring is)
·      Het door dymotrack afgedraaide vliegwiel wordt opgestuurd, graag monteren.

Verder:
·       Vervangen olie versnellingsbak en cardan
·       Plaatsen carter beschermrooster
·       Demonteren geroeste onderdelen voor en achterwielophanging (en controleren of bussen en rubbers nog goed zijn). Deze ga ik dan ontroesten en lakken.
·       Laat me alsjeblieft weten of er delen aan de auto zijn die (vlieg)roest vertonen die ik beter kan behandelen als de hele boel er toch onderuit ligt.
·       Mocht je tips hebben om ergens bussen/rubbers/kogels te vervangen met een stugger variant dan hoor ik het graag.

       Zoals je ziet zijn we op slopershoogte aangeland en ligt de wielophanging eronderuit. Die wordt gestraald en geverfd en kan weer terug gemonteerd. Robert merkte op dat er ruimte zit op de bussen in de triangels en zal deze vervangen. Ook is een bout in een van de ''stokjes'' aan de stabi kaput en wordt ook daar een en ander vervangen. Zoals je ziet nog op tijd om het allemaal aan te pakken. De bodem is verder keihard dus nog steeds de moeite waard.  De veren en bussen in de draagarmen achter heb ik gemonteerd toen ik de auto destijds in Amerika reed. Toen heb ik ook de gele koni's gemonteerd en de dikkere stabi's.






      De onderkant zelf heeft ook wat vliegroest en daar kunnen we nu mooi bij. Dit blijkt uit de foto's hieronder. 










      Robert wees me erop dat de koppelingshulpcilinder ook kapot is en op een tik in het hulpstuurhuis (waarvan ik niet wist dat ik het had). Ook lekt de brandstofslang achter nog steeds. 

      Nu ben ik nog op zoek naar de breedste velgen in 15 inch voor de rallye zodat we daar een paar plakkende banden op kunnen leggen. En naar een stuurverlenger of een deepdish stuurwiel. Dat gaat op het forum...




Geen opmerkingen:

Een reactie posten