zaterdag 30 juli 2016

Koppakking en klepdeksel pakking vervangen en meer.

De klepdekselpakking is vervangen. het bleek inderdaad een inferieure kwaliteit die ook nog slecht gemonteerd zat. Omdat de kop aan de achterkant wat zweette is toch ook de koppakking eraf gegaan en vervangen. Daar bleek een rubber ringetje achteraan dubbel te zitten. Fout gemonteerd dus... zucht.


Tijdens de vakantie nog eens nagedacht; en dan realiseer je je dat het fijn is als er met een frisse blik naar je auto wordt gekeken. Dan komen allerlei zaken waar je aan gewend was geraakt, die je had geaccepteerd of gewoon ondertussen prettig vond en zelfs was vergeten weer naar boven.

De fluittoon die de auto soms voortbracht is ook gefixt. Er zat een miniscuul gaatje in de carburateurrubbers. Deze zijn gelijmd en de carburateur steun is iets verlengd.

De klapraampjes bijvoorbeeld. Links kon niet open vanaf het moment dat ik de auto jaren geleden in Amerika aanschafte. Ik was ondertussen eigenlijk nooit meer met die klapraampjes bezig totdat erop werd gewezen dat die niet open kunnen. Dat kunnen ze wel, maar..... Rechts heeft een heel stug rubber, dat moet week worden gemaakt. Verder functioneert dat raampje prima. Links is een ander verhaal. Daar is het scharnier kapot. En ook het rubber stug. Daarvoor is een vervangend onderdeel gevonden met een goed werkend scharnier en frame maar met verkeerd getint glas en een slecht rubber. Dat moet worden samengebouwd tot een goed werkend klapraam met een soepel rubber.

De donor:

De twee speakergaten onder het dashboard zullen nu ook netjes worden afgedekt. Helaas niet met ''origineel Alfa Romeo onderdelen. Maar wel nieuw.


Het ''draai en verdeel lucht'' onderdeel waar hieronder nog een luchtverfrisser in is gemonteerd is nieuw besteld. Rechts is ie verdwenen.....


Het lekkende dak. Nader onderzoek doet uitwijzen dat het niet het rubber aan het dak is dat niet naar behoren functioneert; de oorzaak ligt elders.:


Deze foto is even schrikken omdat je niet precies weet waar je naar kijkt. het is het zicht op de kunststof afdekking bovenop de voorruit. Die is aan de linkerkant bij het laatste stukje ''verdwenen''. hierdoor mis je materiaal tussen ruit en dak en daardoor komt regenwater naar binnen. Logisch toch? De vraag naar dit afdekdeel staat ondertussen uit. Wanneer het binnen is kan dit worden gemonteerd. Dan kan meteen de stoffen bekleding op de A-stijlen worden vastgeplakt. Ik werd erop gewezen dat dit niet netjes is en gelijk hebben ze.  Zo'n voorbeeld van dingen waar je ondertussen aan gewend bent.

Voor de klemmen van het dak zal ik bij de schoenmaker twee leren lapjes laten snijden en monteren. Ook hier weer is die ene in al die jaren zonder leren lus geweest en die ander half vast.  Dat wordt nog wennen!


Om de slangen van de ventilator/kachel terug aan te sluiten heb ik het schema nodig. Dat lijkt nergens te vinden. Ik heb in Amerika bij cardisc de CD besteld. Eens kijken wat dat me brengt. Dit lijkt vooralsnog de grootste uitdaging tot op heden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten