woensdag 10 augustus 2016

Benzineleiding, wielen terug geplaatst, stabi delete en starten ventilatie.

Allereerst de lusjes op de dakopeners.


En dan de oude benzineslang. Geheel verhard en verdroogd. Het dikke stuk tussen Tank en leiding is vernieuwd. het lange dunne stuk is vervangen voor een nieuw dun lang stuk dat achter de bekleding is geschoven. Dit is de ontluchting die nu een stuk hoger eindigt. En daar komt nog een klepje op uit een type 4. Die moet ik even ophalen. De korte dikke ''plug'' is op de dikke leiding gegaan die vroeger de retour was van de injectie. Die leiding wordt nu niet meer gebruikt. Bij de testrit vandaag kwam er geen benzinelucht in de auto.

Oude leidingen:

Nieuwe aansluitingen met nieuwe slang




Een simpele tekening van hoe de ventilator wordt aangesloten. Er zijn drie T-stukken nodig.


De ventilatieslang voor onder het dashboard is gearriveerd. 2 Meter moet voldoende zijn. Nu kunnen we passende T-stukken selecteren.


De originele wielen zijn weer gemonteerd en ik heb iets gedaan wat ik al veel eerder had moeten doen. Toen ik de  zwaardere races tabi's monteerde terug in Amerika heb ik nog veel andere wijzigingen doorgevoerd. De auto had al een sperdifferentieel vanaf fabriek en ik heb polyurethaan bussen in de langs armen en in de centrale as bevestiging gemonteerd. Samen met een dikke voor- en achter stabilisatorstang en dikkere kortere veren. Dat was allemaal too much. Het resultaat was dat de auto bij normaal gebruik vrij neutraal tot licht overstuurd was wanneer er geen gas werd gegeven. De auto werd overstuurd op het moment dat je ging optrekken. Je kon dus vreselijk hard een bocht in en er weer uit als je niet te hard op het gas ging staan. Pas aan het eind van een bocht. het resultaat van een veel te rigide achterkant. Vanavond hebben we gedaan wat Alfaholics al eerder adviseerde en anadere alfatuners ook doen: De set up zoals ik hem had gemaakt maar zonder de achter stabi. Daarmee zal de auto veel meer overstuurd raken. En dat is prettiger bij normaal gebruik en wanneer je met een beetje gas de bocht om wil. En dat werkt uitstekend. de auto is veel gemoedelijker. Maar helt we een klein beetje meer over.  Al met al een goeie wijziging.


En weer op de originele wielen...........



Geen opmerkingen:

Een reactie posten