maandag 6 april 2015

7 april 2015 - het werkt nog steeds niet

Ondertussen heeft Robert alles in elkaar gezet en zou alles moeten werken. Zou. Want nog steeds gaat het niet goed boven de 5500 RPM. Benzine tekort of ontstekingsproblemen. Roert heeft de ontsteking ondertussen uitgesloten. Die werkt gewoon. Het moet aan de carburateurs liggen. Ondertussen bleken ondanks de bemoeienissen van Arie bij A-Repair en die van Mike die beiden de carburateurs ultrasoon hebben gereinigd en gereviseerd dat er ringen ontbraken waardoor ze lekten en dat er sproeiers uit een Alfa 33 in zaten. Wat een zooitje. Het hele paasweekeinde erover nagedacht en ook nog eens de tests bij Beek de revue laten passeren. Toen maten we ook een tekort aan opbrengst. Met een debietmeter op de bank bij volle belasting. En deed ie 't soms, net als bij Robert, wel goed. We dachten dat dat zou kunnen worden opgelost door de brandstofslang achteraan (poreus en niet goed passend met te veel verbindinkjes) te vervangen en dat bleek ook een hele verbetering!

Aan Robert geapt dat we troep in de tank, de overblijfselen van de injectie installatie boven de tank of een slecht werkende (indertijd nieuw geplaatst) benzinepomp als mogelijke oorzaak niet kunnen uitsluiten. Naast natuurlijk mogelijk ondeugdelijke carburateurs. Zoekend naar onderdelen voor het interieur op een onderdelen website kwam ik het hoofdstukje brandstofpompen tegen. Ik realiseerde me toen dat er in de tank een opvoerpomp zit. Dus twee pompen! Heeft Mike bij het ontmantelen van de injectie en installatie van de benzinepomp voorin misschien de voeding naar de pomp in de tank verwijderd? De pomp moet ook best lang opvoeren bij aanzetten contact. Doet de pomp in de tank het wel?????

Enfin, dit ook aan Robert geapt. Die mag vandaag weer sleutelen!

Ondertussen heb ik een tijdelijk (imitatie??/nep) OMP stuur en ringen en een quick release gekocht. Hierdoor komt het stuur dichter naar de bestuurder en creƫer ik ruimte voor de knietjes. Daar komt natuurlijk ooit een Nardi deep corn wiel op. En die quick release is eigenlijk een handige anti-diefstal maatregel. Die het stuur 7 cm dichter naar je toebrengt...


Uiteindelijk heb ik ook stoelen uit eens serie 4 gevonden!!!!! In beige!!! Die haal ik donderdag op. Qua kleurstelling wordt 't een rommeltje in de Spider maar qua comfort en veiligheid gaan we d'r op vooruit! Maar eens uitzoeken hoe alcantara kan worden gereinigd...

undefined

Geen opmerkingen:

Een reactie posten